21 januari 2018

Valet är ditt - Fiona Harper

Titel: Valet är ditt
Författare: Fiona Harper
Sidantal: 210
Bindning: Ljudbok
Utgiven: 2013
Förlag: Harlequin
Betyg: 3 av 5

Beskrivning från Adlibris:
"De är som hund och katt. Zoe står bara inte ut med Damien som alltid ska vara så perfekt. Ändå älskar hon att reta honom och längtar efter att han en dag ska explodera av ilska. Men hon hade inte räknat med att explosionen skulle förvandlas till en oemotståndlig och krävande kyss på deras vänners bröllop ...

Den vackra bruden har allt Damien vill ha. Hon är perfekt! Problemet är att det inte är hans brud utan hans bästa väns. Som bestman tvingas han istället umgås med brudens tärna, den hopplöst vimsiga och retsamma Zoe. Hon är så långt ifrån perfekt som det går att komma. I alla fall trodde han det till deras fantastiska kyss i trädgården ..."


Min kommentar
Mitt första försök med ljudböcker, jag körde via Storytel. Storytel i sig skulle jag vilja recensera, det finns en hel del bra saker och en hel del riktigt dåliga. Men det hör inte hit just nu.
Boken var en bra introduktion till ljudboks-världen, den var som alla andra Harlequins; lätt att följa med i handlingen på och förutsägbar. Sympatiska karaktärer och människor som hittar varandra. Jag vågar inte läsa för mycket böcker som de här, de gör mig lite cynisk och bitter.
Men någon gång ibland är det trevligt att sjunka ner med något som inte kommer överraska en, som inte kommer kräva allt för mycket. Jag skrattade högt ett par gånger, ibland för att uppläsaren måste haft en jobbig läsning bitvis.
Jag gillar båtdelen, och allt som hör till. Det ger en trevlig extra dimension till berättelsen när allt sker mellan två människor som inte gillar varandra (initialt) på en liten båt. Pluspoäng.

Finns hos Adlibris, Bokus och CDON.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar