27 januari 2018

Trollbunden - Sylvia Day

Titel: Trollbunden
Författare: Sylvia Day
Originaltitel: Spellbound
Bindning: E-bok
Sidantal: 202
Förlag: HarperCollins
Utgiven: 2016
Betyg: 1 av 5

Beskrivning från Adlibris:
"I den här katt-och-råtta-leken är allt en illusion, men passionen är så verklig som den kan bli.
Max Westin. Sex personifierad. Doften hängde i luften, hon kände det i hans närhet. Allt hos honom var lite grovt, lite strävt. En primitiv varelse. Precis som hon. Han höll hennes hand lite för länge och ögonen med de täta ögonfransarna avslöjade hans avsikter att ta henne. Att tämja henne.
Victoria. Hennes namn, bara ett ord, men uttalat med sådan äganderätt att hon nästan kände halsbandet runt sin hals. Det ligger i din natur, mumlade han med munnen nära hennes öra. Viljan att bli tagen.

Trollbunden är en sensuell berättelse om stark åtrå och het passion."


Min kommentar
Testade den här korta berättelsen av Day, hennes tidigare böcker har fått blandade omdömen av mig och den här kommer få något liknande.
Det är inte romantiskt med våldtäkt. Det är inte romantiskt med en kvinna som måste underkasta sig mannen i alla aspekter. Män som dominerar och styr kvinnor är inte sexiga. Totalt bottenbetyg för detta, precis som tidigare.
En del av storyn hade intressanta idéer, trollkarlar och trollkatter, Och några andra intressanta infallsvinklar om makt. Men katterna ät kvinnor som förväntas finnas till för sin trollkarl. På alla sätt han önskar. Kvinnliga sexslavar alltså. Fräscht. Nej tack.

Så egentligen är det här en sågning. Jag är trött på konceptet med kvinnor som är under Männen och som inte klarar sig utan honom. Det är sjukligt. Jag fortsätter läsa för hoppet är det sista som dör, Och jag vill verkligen hitta bra böcker inom den här genren. Men det har visat sig vara riktigt svårt. Gång på gång blir jag besviken. Men jag har inte gett upp än, Day må vara borträknad för gott men jag ska fortsätta leta!

Finns hos Adlibris, Bokus och CDON.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar