5 september 2014

Nya böcker i bokhyllan!

Ja, jag handlade ju lite böcker när jag var nere på Gotland också! Här kommer den första omgången:

Skuggsida - Belinda Bauer
Jag har hört så mycket om Bauer och hur fantastiska böckerna är, jag måste helt enkelt ge dem en chans. Eller hur?

Kärlekens offer & Två systrar - Mary Westmacott/Agatha Christe
Christe-samlingen expanderar nu med Christes böcker som hon skrev under pseudonym. Ska bli mycket spännande att se vad som skiljer dem från deckarna!

Död mans fåfänga - Agatha Christie
Christie-samlingen fick ett tillskott, välbehövligt och ännu ett steg till att få den komplett.

The Casual Vacancy - J.K. Rowling
Jag är en av dem som älskade boken, så äntligen har jag ett eget exemplar som jag kan läsa om när jag vill!

8 kommentarer:

  1. Kul att höra att någon gillar The Casual vacancy. Har den hemma men inte läst än mest pga alla negativa recensioner!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den var verkligen så långt från Harry Potter den kunde komma, men den var också kanonbra på ett helt annat sätt.
      Jag gillade den, men har också läst en hel del negativa recensioner om den.

      Radera
  2. Jag gillade också The Casual Vacany, men läste den på svenska :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att den fungerade på svenska också, och att vi är fler som tyckte om den! :)

      Radera
  3. Hur kan du ha så många olästa böcker liggande hemma? Jag får bara ångest av att ha dem liggande hemma :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja du, ibland undrar jag också. Jag har över 350 stycken olästa böcker hemma och försöker att bara inte tänka på det så ofta, förnekelse du vet ("Bara en bok till") ;)

      Radera
    2. Jag känner igen den känslan ;) jag blir fullständigt trånsjuk varje gång jag går till bokhandeln eller Myrorna och tittar på böckerna. Jag hittar genast minst tre jag vill ha fast jag redan har tre olästa hemma.

      Radera
    3. Haha, lösningen måste vara att inte gå till bokhandeln/myrorna? :P

      Radera