13 september 2014

Ny bok i bokhyllan!

Beskrivning från Adlibris:
"Lagom till Agatha Christies 125-årsjubileum släpps den första nya Hercule Poirot-romanen på 39 år. Den brittiska deckarförfattarinnan Sophie Hannah handplockades till uppdraget att skriva denna spännande återkomst.
London, 1920-tal. Under sin sedvanliga torsdagsmiddag på Pleasants Coffee House råkar Hercule Poirot på Jennie. Hon är jagad, rädd och påstår att hon kommer att bli mördad, men att mordet på henne är det enda sättet att skipa rättvisa.

Samma kväll inträffar tre mord på det eleganta Bloxham Hotel. Tre offer påträffas i tre olika sovrum vart och ett med en manschettknapp med ett monogram i munnen.

Inga fans lär bli besvikna när Hercule Poirot återvänder i en ny elegant pusseldeckare. I Monogrammorden briljerar den älskade detektiven med sitt knivskarpa öga för detaljer och intuitiva förståelse för det människliga psyket.
"

Kommentar
Det ska verkligen bli spännande att få läsa den här boken, Christie-fan som jag är. Hoppas verkligen att den lever upp till mina förväntningar!

PS. Ni har väl inte missat att Bookmark förlag släpper gamla Christe-deckare i nyöversättning och med nya supersnygga omslag? Jag vet inte hur det är med er, men i mina bokshopping-fingrar kliar det i alla fall!

4 kommentarer:

  1. Låter spännande, den får jag lägga en beställning på vid nästa biblioteksbesök!
    Helena.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker jag definitivt att du ska göra! :)

      Radera
  2. Den där har hittat hem till mig också :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad härligt! Ska bli spännande att se vad du tycker om den :)

      Radera