19 oktober 2014

The Complete Winnie-the-Pooh - A.A. Milne

Titel: The Complete Winnie-the-Pooh
Författare: A.A. Milne
Sidantal: 320
Bindning: Inbunden
Utgiven: 1990
Förlag: Chancellor
Betyg: 4 av 5

Beskrivning från Adlibris:
"Two of A A Milne's best-loved stories are brought together in this book, 'Winnie the Pooh' and 'The House at Pooh Corner' containing the original black and white line drawings by Ernest H Shepard. "

Min kommentar
Den här boken är så mysig, välskriven och full av nostalgi. I alla fall för mig. Jag gillar speciellt Iors melankoliska sida som är så otroligt väl beskriven och som verkligen når fram till mig. Det här är en berättelse som jag tycker mer och mer om ju fler gånger jag läser den.
Det enda jag hade velat se för att boken skulle ha fått en fullpoängare är färgillustrationer, det svartvita blir så tråkigt i längden.

Rekommenderas!

Finns hos Adlibris, Bokus och CDON.

4 kommentarer:

  1. En av mina absoluta favoriter!
    Helena.

    SvaraRadera
  2. Åh, vad fin utgåvan verkar vara! Älskar Nalle Puh! Får nog överväga att införskaffa den här :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är jättesöt, jag har en äldre variant bara. Men det är samma insida om jag förstått rätt :)

      Radera