18 oktober 2014

Day 24 – A book that you wish more people would’ve read

Matens pris: boken som matindustrin inte vill att du ska läsa - Malin Olofsson och Daniel Öhman
Den här boken är väl egentligen bara en del av tråden som utgör mathärvan. Om man vågar så tycker jag definitivt att det här är en bra bok att börja med. Jag tror att det är bra att vara medveten om vad man äter och vad det faktiskt har kostat omvärlden för att få det på tallriken, skrämmande som fan men att blunda är inget bra alternativ.
Jag själv försöker sakta men säkert göra mig av med köttet i mitt liv, vill ni veta något mer om det så hojta till.

Förra året valde jag (bland annat) Badskumt, en bok som är läskig på nästan samma sätt. Vad har vi i badrumsskåpet egentligen? Jag utmanar alla att läsa den boken och sedan försöka vara oberörda, det går nästan inte.

2 kommentarer:

  1. Där säger jag nog "Mommo och kampen om tiden" en helt underbar bok som samtidigt är skrämmande...
    Helena.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hm... tack för tipset! Den får jag kika närmare på :)

      Radera