11 juli 2018

Sammanfattning juni




Lästa böcker i juni:
När du gör som jag vill; en bok om påverkan - Henrik Fexeus
När mänskligheten var ett misslyckat hajbett från att bli svensk - Kari Melander
Dust - Hugh Howey
Skogsträdgården - Philip Weiss, Annevi Sjöberg
Cursed - Claire Farrell
Throne of Glass - Sarah J. Maas
A Court of Wings and Ruin - Sarah J. Maas
A Court of Frost and Starlight - Sarah J. Maas

Antal böcker: 8

Antal sidor: 3874

Den bästa boken var nog alla Maas böcker, måste jag välja en så får det nog bli A Court of Frost and Starlight. Den gav mig allt det där som jag ville ha mer av.

Månadens besvikelse var ingen bok om jag ska vara helt ärlig, alla gav väldigt mycket på sitt sätt så jag vill inte utnämna någon besvikelse denna månad.

Mest förvånande eller uppseendeväckande var Cursed, inte för att den var ovanligt bra utan för att jag blev så överraskad att det tog så lång tid innan jag insåg att jag gett mig in i en ganska mastig serie.

Summering
En sammanfattning som kom lite sent, många fler böcker än vad jag tänkt skulle ha blivit lästa och nattjobb som gått över förväntan. Det har varit en intressant månad på massor av sätt. Bådar gott inför framtiden, även om jag redan nu misstänker att det här var årets bästa läsmånad. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar