28 oktober 2012

Fifty shades freed - E.L. James

Titel: Fifty shades freed
Författare: E.L. James
Sidantal: 579
Bindning: Häftad
Förlag: Vintage books
Utgiven: 2012-04
Betyg: 2,5 av 5

Beskrivning från Adlibris 
"A stimulating affair stirs when Christian Grey first encounters Anastasia Steele. Their heat changes both of their lives completely. Christian and Ana seem to have it all - love, riches and the world at their fingertips. However, Ana knows that it will be difficult to love her Fifty Shades and that there will be many difficulties down the road. She must embrace the extravagant life that Christian leads without letting go of herself.

Is Christian struggles with his past Ana shows him that their strength as a pair can overcome anything, until malice and fate conspire to make Ana's deepest fears turn to reality.
"

Min kommentar
Ja, vad ska man säga? Jag känner mig för ovanlighetens skull väldigt osäker på vad jag ska skriva.
Tyckte jag om boken? Inte som helhet, nej. Men bitvis var den riktigt bra. Jag menar, här fick vi äntligen lite riktig action (även om jag VERKLIGEN ville att det skulle ha blivit lite mer utdraget), jag pratar om vapen och slagsmål. Jag ville ha mer av det och mindre av det sexuella.
Sexdelen var.... återigen lite av en besvikelse. Vad kan man få se i tredje boken som man inte redan läst minst sjuttiotolv gånger i båda de tidigare böckerna? Jag menar, skulle inte hon kunna få piska på honom lite till exempel? Bara för omväxlings skull... Den genus-medvetna människan inom mig tycker att detta är lite irriterande, att det alltid är på hans villkor. Han bestämmer, hon ska lyda, det är han som blir arg på henne och det är han som bestämmer hur det ska gå till och när. Visst, hon gör uppror, men det är just det. Varför ska hon vara i situationen att hon ska behöva göra uppror?
Och sen när är det något romantiskt att ens pojkvän är äckligt svartsjuk och uppenbarligen inte litar på en och ens förmåga?
Men visst, flera gånger medan jag läste så skrattade jag rakt ut. Sånt uppskattar jag, lite schysst humor i en bok och friheten att skratta högt.
Men... nej. Detta blev ingen favorit och jag kommer inte att läsa den igen. Tyvärr, sedd till sin helhet så blev den faktiskt tråkig.

Finns hos Adlibris, Bokus och CDON.

2 kommentarer:

  1. Hej! Jag har nyss läst "...honom" och "'...mörker". Vill ju så klart läsa nästa bok också men är så rädd att den ska göra mig besviken. Jag ser lite bortom allt sex och svartsjuka och vill bara att det ska vara de två "lyckliga i alla sina dagar". =)
    Utan att så klart säga för mkt, tror du jag kommer bli besviken?
    Tack på förhand!

    /Elin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Läs den sista, det är liksom där allt händer skulle man väl kunna säga! Jag var lite besviken när jag läste den, men nu i efterhand skulle jag ändå kunna tänka mig att läsa den igen.
      Så, jag skulle säga läs den, men vänta dig inte för mycket :P
      Hoppas du kommer få det du vill ha!

      Radera