28 juni 2018

Så många nya böcker, här är de!


En riktig trädgårdsklassiker har hittat hit i form av Självhushållning av John Seymour, jag är redan så taggad på att läsa den bara efter att ha bläddrat lite i den. Letters to the Lost handlar om en tjej som skriver brev till sin mamma, även efter morderns bortgång. Breven lämnar hon vid graven, och en dag börjar hon få svar. Svaren skrivs av en kille med många problem som helst vill vara någon anna. Spännande eller hur?

The Wicked Deep handlar om tre systrar som hemsöker en stad och tar icke ont anande män ner i havets djup, Every Woman for Herself handlar om en kvinna på jakt efter att hitta tillbaka till sig själv efter en skilsmässa och Words in Deep Blue handlar om en tjej som försöker gå vidare efter en bortgång i familjen. Ganska varierat eller hur?

The Surface Breaks är en Lilla Sjöjungfrun-retelling med feministiskt tema där sjöjungfrun vill slå sig fri från sin kontrollerande far och hitta sin egen röst i världen. Nattvakten var ett recensionsexemplar, jag vet inte så mycket om den men det ska bli spännande! Earthsea är en "must-read" som jag fått rekommenderad till mig i flera olika sammanhang, det ska bli väldigt spännande.

En oskyldig lögn är ännu ett recensionsexemplar som bara fanns i brevlådan helt plötsligt, det ska bli spännande att se vad den handlar om. Den är antagligen långt annorlunda än Omgiven av idioter som jag fick av en vän och som jag hört väldigt mycket blandade saker om. De tidigare nämnda böckerna skiljer sig nog ganska mycket från The Kiss of Deception där en kvinna vägrar passa in och därför lämnar sitt liv bakom sig, men först ska hon såklart orsaka lite tumult...

Vad säger ni? Någon ni läst eller kan rekommendera?

2 kommentarer:

  1. Nattvakt och En oskyldig lögn har hittat hit också som överraskningar men har inte hunnit läsa dem än!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas verkligen att de är riktigt bra!

      Radera