4 november 2014

Jag försökte, men det gick bara inte.

Det är aldrig kul att ge upp en bok, men vad är bäst egentligen? Att pina sig igenom en bok och sedan skriva en recension som reflekterar det, eller att helt enkelt tänka "Nä, den här var inte något för mig"? Jag röstar för det senare. Jag vill inte skriva ett omdöme som kan hindra någon från att läsa boken, någon som kanske verkligen skulle ha gillat den. Men det är alltid en risk som bokbloggare, att skriva ett omdöme som leder en läsare till besvikelse.
Boken som jag pratar om i det här fallet är Vi måste prata om Kevin, jag har försökt läsa den 2 gånger och det tar bara stopp varje gång. Jag gillar inte brevformen som boken är skriven i och jag gillar inte heller hur långsamt boken går framåt i handlingen. Språket är fint, men det räcker helt enkelt inte för mig.
Jobbigt, men samtidigt ett krav mindre som ligger och gnager.

2 kommentarer:

  1. Du kanske kan se filmen istället? Har hört att den ska vara jättebra :)
    En bok jag inte lyckades ta mig igenom var Possession av A.S. Byatt. Den var på engelska och texten var för svår för mig. Läste den senare på svenska istället.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Riktigt bra idé, hade nästan glömt att den blivit filmatiserad ::P Ibland går det bara inte, skönt att det finns fler med samma problem, tråkigt på vissa sätt, men skönt också :)

      Radera