23 mars 2012

Kaffe med musik - Karin Brunk Holmqvist

Titel: Kaffe med musik
Författare: Karin Brunk Holmqvist
Sidantal: 218
Bindning: Pocket
Utgiven: 2012
Förlag: Kabusa böcker
Betyg: 3 av 5

Beskrivning från Adlibris:
"I Brantevik har vintermörkret lagt sig över den lilla kustorten och väninnorna Inez, Olga och Viola har symöte. Den här kvällen har Viola med sig lotter och till sin stora förvåning vinner väninnorna en bussresa till en julmarknad i Tyskland.

Det är med stor nyfikenhet och skepsis som de ovana resenärerna sätter sig på långfärdsbussen. Inte kan de då ana att deras vänskap kommer att sättas på överraskande prov.
"

Min kommentar
Den första bok som jag läser av Karin Brunk Holmqvist, och intrycket är helt okej.

Jag tyckte boken var lite lagom som mysläsning när man var lite trött. Den var inte så lång och mycket lättläst, så det gick himla fort allting.
Men jag tyckte ändå att boken föll lite platt, det saknades helt enkelt det där lilla extra som hade gjort den till en fulländad roman. Jag ville att den skulle vara mer helt enkelt.

Finns hos Adlibris, Bokus och CDON.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar