29 augusti 2018

Sammanfattning Juli


Lästa böcker i juli:
Dagen du förstörde allt - Linnea Dahlgren
Ditt liv och mitt - Majgull Axelsson
Världen utan dig - Jill Santopolo
Simon vs the Homo Sapiens Agenda - Becky Albertalli
Leah on the Offbeat - Becky Albertalli
Hon som vandrar - Samar Yazbek
To Kill a Kingdom - Alexandra Christo

Antal böcker: 7

Antal sidor: 2165

Den bästa boken var Ditt liv och mitt, en oväntat bra bok som fortfarande ger mig kalla kårar. Tänka sig att det var en sådan slump att jag läste den, verkligen en lyckoträff. Men To Kill a Kingdom var också verkligen bra, svårt att välja en favorit i så skilda genrer.

Månadens besvikelse var Världen utan dig, det var inte någon stor besvikelse men det blev helt enkelt för mycket även om det var helt klart läsvärt.

Mest förvånande eller uppseendeväckande
var Hon som vandrar, vilken otroligt jobbig bok att läsa. Men så värt det! En helt ny författare för mig, med ett helt nytt sätt att skriva och berätta.

Summering
Vilken fin blandning på litteraturen det blev i juli, verkligen något att titta tillbaka på med glädje.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar