16 september 2014

Day 08 - Most overrated book

Åttio dagar gul - Vina Jackson
Här hade jag verkligen en hel del att välja på (Inferno, Kaffe med musik, Nässlorna blomma, När döden kom till Pemberley (!), Dödsritten, Eragon-serien osv)
Av alla böckerna tog ändå Åttio dagar gul på något sätt priset, jag såg reklam för boken överallt och det kändes som om att varje hörn av bokvärlden sa "läs den!". Resultatet? En galet besviken läsare, boken var helt enkelt under all kritik. För att citera mig själv:
"Känner du att du vill ta del av lite dålig litteratur som är välskriven i jämförelse med Fifty shades men som är ungefär lika givande som att sitta i kalla blöta kläder och se när färg torkar så [...]"
Förra gången jag körde 30 days of books så valde jag Den sista akten, en bok som också var väl värdig titeln.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar