7 september 2014

A Clash of Kings - George R. R. Martin

Titel: A Clash of Kings
Författare: George R. R. Martin
Serie: A Song of Ice and Fire #2
Sidantal: 1040
Bindning: E-bok
Utgiven: 2011
Förlag: Harper Collins
Betyg: 5 av 5

Beskrivning från Adlibris:
"Throughout Westeros, the cold winds are rising.

From the ancient citadel of Dragonstone to the forbidding lands of Winterfell, chaos reigns as pretenders to the Iron Throne of the Seven Kingdoms stake their claims through tempest, turmoil and war.

As a prophecy of doom cuts across the sky - a comet the colour of blood and flame - five factions struggle for control of a divided land. Brother plots against brother and the dead rise to walk in the night.

Against a backdrop of incest, fratricide, alchemy and murder, the price of glory is measured in blood."

Min kommentar
Jag kan inte ge den här boken något annat än 5 av 5 i betyg, den är helt enkelt episk. Det är mycket som händer och ingen sitter säkert, det är en del av tjusningen och också det som ständigt får mig att byta vem jag håller på.

Om någon slags kritik får delas ut så var det att boken är otroligt lång och att "båtkriget" var väldigt utdraget. Dessutom skulle jag ha velat få reda på vad Davos visste gällande Melissandre, irriterande cliffhanger som aldrig fick något svar. Men det kommer väl i nästa bok misstänker jag!
Annars var det en spännande bok med många vändningar och oväntade händelser, karaktärerna i boken har det verkligen inte lätt! Det som skiljer det hela från en renodlad tv-serie är att ingen sparas, det känns som om att Martin skulle kunna döda vem som helst helt utan hänsyn till vad hans läsare tycker. Det är definitivt en styrka i mina ögon.

Rekommenderas verkligen!

Finns hos bland annat Adlibris, Bokus och CDON.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar