19 maj 2012

The secret of happy ever after - Lucy Dillon

Titel: The secret of happy ever after
Författare: Lucy Dillon
Sidantal: 493
Bindning: Häftad
Utgiven: 2011
Förlag: Hodder Stoughton
Betyg: 3,5 av 5

Beskrivning från Adlibris:
"A captivating story of love, friendship and a bookclub that you'll never forget - from the bestselling author ofLost dogs and lonely hearts andWalking back to happiness. When story-lover Anna takes over Longhampton's bookshop, it's her dream come true. And not just because it gets her away from her three rowdy stepchildren and their hyperactive Dalmatian. Unpacking boxes filled with childhood classics, Anna can't shake the feeling that maybe her own fairytale ending isn't all that she'd hoped for. But, as the stories of love, adventure, secret gardens, lost dogs,..."

Min kommentar
Jag älskar Lucy Dillon och hennes sätt att skriva. Men nu efter 3 böcker så börjar jag veta vad jag ska förvänta mig, har lärt mig hennes stil kan man säga. Sånt är inte så jättebra, det blir alldeles för förutsägbart.
Dillon har dock blivit ännu bättre på sitt skrivande, det har kommit upp på en ny nivå och det är något som jag njuter av medan jag läser.

Slutbetyget blir positivt, det är en så pass bra upplevelse att jag inte kan vara helt missnöjd med boken. Jag hade dock velat ha mer i slutet, det slutade alldeles för abrupt.

Finns hos Adlibris, Bokus och CDON.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar