27 juni 2018

A Court of Frost and Starlight - Sarah J. Maas

Titel: A Court of Frost and Starligt
Författare: Sarah J. Maas
Serie: A Court of Thorns and Roses #4
Sidantal: 224
Bindning: Häftad
Utgiven: 2018
Förlag: Bloomsbury Publishing
Betyg: 5 av 5

Beskrivning från Adlibris:
"Narrated by Feyre and Rhysand, this story bridges the events in A Court of Wings and Ruin and the upcoming novels in the series.

Feyre, Rhys and their companions are still busy rebuilding the Night Court and the vastly changed world beyond. But Winter Solstice is finally near, and with it a hard-earned reprieve. Yet even the festive atmosphere can't keep the shadows of the past from looming. As Feyre navigates her first Winter Solstice as High Lady, she finds that those dearest to her have more wounds than she anticipated - scars that will have a far-reaching impact on the future of their court.
"

Min kommentar
Jag trodde serien var slut, men icke! Det fanns mer, och i slutet avslöjas att det kommer att komma ännu mer. Min inre fangirl hoppar av glädje, det kan vara så att det manifesterar sig på utsidan också, ganska mycket.

Jag njöt till 100% genom hela boken, att få lite mer vetskap kring vad som hände efter kriget är så välbehövligt. Inget är så enkelt som att allt blir frid och fröjd bara kriget är slut, det finns massor med skadade människor och små konflikter som hela tiden måste hanteras.

Boken var mycket kortare än jag väntat mig och utläst på bara några timmar, jag önskar att den varat längre. Men trösten är ju då att det ska komma fler böcker.

Spoilers (markera för att läsa):
- Redan från början så hoppades jag att Nesta skulle få åka till Illyrian warcamps, och nu verkar det som att det kommer att ske i nästa bok! Längtar så otroligt. 
- Det ska bli spännande att se vad som händer med Tamlin och Spring Court, han verkar redo att dö och ingen kommer hjälpa honom. Om inte Lucien och Rhys hjälps åt?
- Känns det inte lite som om Nesta är Cassians mate? 
- Det verkar som om Elain är intresserad av Azriel? Känner hon inte alls av the mating-bond? Konstigt om det bara är gubbarna som känner av det...
- Jag tycker att det är konstigt att de ska ha bebis nu, jag kan förstå hur de tänker men samtidigt undrar jag varför det måste vara så bråttom?

Rekommenderas, mycket!

Finns hos Adlibris, Bokus och CDON.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar