6 december 2014

The Ultimate Book Tag

Jag blev taggad av Gia på Bokfrossa, tack! :)

1. Do you get sick while reading in the car?
Ja, ibland. Himla tråkigt, men eftersom det oftast är jag som kör så spelar det kanske inte så stor roll ;)

2. Which author’s writing style is completely unique to you and why?
Lucy Dillon, hon fångar mig på ett sätt som andra författare inte gör. Detsamma med Tolkien, fast på ett helt annat sätt. Dillon är en känslomässig bergochdalbana, Tolkien är ett äventyr.

3. Harry Potter series or the Twilight Saga? Give 3 points to defend your answer.
Harry Potter.
1. För nostalgin som kommer över mig när jag tänker på hur jag läste böckerna som yngre och önskade att det var jag som fick brevet från Hogwarts. 
2. För att det inte krävdes en massa kärlekstrianglar för att böckerna skulle bli intressanta. 
3. Filmatiseringarna är fantastiska.

4. Do you carry a book bag? If so, what is in it (besides books…)?
Nepp.

5. Do you smell your books?
Ibland, och då de nya böckerna. Speciellt om de var dyra!

6. Books with or without little illustrations?
Beror på boken och dess innehåll textmässigt. Ibland passar det in, ibland inte.

7. What book did you love while reading but discovered later it wasn’t quality writing?
Damernas detektivbyrå, blev så besviken vid omläsningen!

8. Do you have any funny stories involving books from your childhood? Please share!
Jag brukade läsa samma böcker om och om igen, jag tröttnade aldrig och återvänder än idag till en del utav dem. 
Jag läste Sagan om ringen (trilogin) som 11-åring.

9. What is the thinnest book on your shelf?
The Strange Case of Dr Jekyll and Mr Hyde.

10. What is the thickest book on your shelf?
Sagan om ringen (samlingsvolym, över 1000 sidor).

11. Do you write as well as read? Do you see yourself in the future as being an author?
Jag skriver en del, mycket som ett sätt att avreagera mig och tömma huvudet på tankar. Det skulle vara kul att bli författare, men jag är inte tillräckligt duktig och det inser jag själv. Så det är en dröm som kommer få förbli en dröm.

12. When did you get into reading?
Tidigt, jag kunde läsa innan jag började skolan.

13. What is your favorite classic book?
Jane Eyre.

15. If you were given a book as a present that you had read before and hated… what would you do?
Tacka så mycket, kanske ge den en chans till om tillräckligt mycket tid passerat. Åsikter kan ju faktiskt ändras.

16. What is a lesser known series that you know of that is similar to Harry Potter or the Hunger Games?
Silo är det enda som jag kommer att tänka på, lite allvarligare och mer riktad till äldre men väldigt likt Hunger Games på ett sätt.

17. What is a bad habit you always do (besides rambling) while blogging?
Jag biter på naglarna ibland, ful ovana men jag får helt enkelt ingen pli på det.

18. What is your favorite word? 
Partypooper, jag bara älskar det!

19. Are you a nerd, dork, or dweeb? Or all of the above?
Jag är en nörd, helt klart. Dweeb vet jag inte ens vad det är :P

20. Vampires or Fairies? Why? 
Vampyrer. Älvor känns så bräckliga, jag gillar starka väsen som kan skapa lite oreda.

21. Shapeshifters or Angels? Why?
Änglar, om det finns ondska med i spelet. Jag gillar dimensionen som kan läggas till i historien om karaktärer kan flyga. Shapeshifters kopplar jag till Sookie Stackhouse-serien och den gillar jag verkligen inte.

22. Spirits or Werewolves? Why?
Svår, gillar ingen av dem. Men varulvar får det bli, känns spontant lite mer spännande.

23. Zombies or vampires?
Efter att ha läst Warm Bodies så väljer jag nog Zombier, jag vill helt enkelt läsa mer om dem.

24. Love triangle or forbidden love?
Inget av det? Måste jag välja så tar jag förbjuden kärlek eller en kärlekstriangel där det inte är 2 killar och 1 tjej varav alla är hetero, det är så tråkigt!

25. Lastly: Full on romance books or action-packed with a few love scenes mixed in?
Beror på mitt humör!

Vilken rolig Tag, hoppas det kommer fler av dem i framtiden! (Jag kanske tillverkar en själv, ni har väl sett min Bok-till-Film Gif Tag? ;) )

Jag taggar:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar