1 oktober 2014

Sammanfattning September

Lästa böcker i september:
Njutning - Ulf Ellervik
A Clash of Kings - George R.R. Martin
The thirteen problems - Agatha Christie
Bröllopsnatten - Sophie Kinsella
Ond kemi - Ulf Ellervik
The Phantom of the Opera - Gaston Leroux
Mord per korrespondens - Agatha Christie
Jagmigmitt.com - Göran Andreasson

9 böcker varav 2 stod med på Läsplaneringen 2014.

Jämförelse i antal böcker från förra året: -7

Antal sidor: 3830

Jämförelse från förra året: +107

Manliga författare: 4
Kvinnliga författare: 3

Den bästa boken var otroligt svår att utse den här månaden, det var många av böckerna som fick ett högt betyg! Men jag väljer nog A Clash of Kings ändå, episk helt enkelt.

Månadens besvikelse var Jagmigmitt.com, jag trodde jag skulle tycka mer om den än jag gjorde. Synd, så blir det ibland.

Den mest förvånande eller uppseendeväckande var The Phantom of the Opera, en mycket bra bok som charmade mig på ett helt annat sätt än jag väntat mig.

Summering
Den här månaden hade många riktigt bra böcker och betyget 4 eller 5 delades flitigt ut, riktigt härligt! Statistiken blir lite missvisande den här månaden eftersom den samlar ihop böckerna som jag läste under hela sommaren. Men men, så får det bli. Jag är i alla fall mycket nöjd med resultatet :)

2 kommentarer:

  1. Wow vilken bra läsmånad!! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hela sommaren sammanfattad på en månad ^^ Men jo, jag är ganska nöjd! :)

      Radera