7 juni 2012

Den statistiska sannolikheten för kärlek vid första ögonkastet - Jennifer E. Smith

Titel: Den statistiska sannolikheten för kärlek vid första ögonkastet
Författare: Jennifer E Smith
Originaltitel: The Statistical Probability of Love at first Sight
Sidantal: 206
Bindning: Inbunden
Utgiven: 2012
Förlag: B Wahlström
Betyg: 4 av 5

Beskrivning från Adlibris:
"Detta måste vara den värsta dagen i sjuttonåriga Hadleys liv. Hon är bara fyra minuter försenad men det är tillräckligt för att hon ska missa planet till London och därmed riskera att komma försent till sin pappas bröllop. Nästa plan går inte förrän om flera timmar så hon är fast på flygplatsen. Dagen kan inte bli värre! Då möter hon drömkillen. Han heter Oliver, han är från England och ska med samma plan. Under de följande 24 timmarna utspelar sig en oförglömlig kärlekssaga. Två främlingar blir förälskade under den långa flygningen mellan New York och London, skiljs åt på flygplatsen med en kyss och aldrig kommer att träffas igen - eller?

En underbar bok om tillfälliga möten, familjerelationer, ödets nyck och kärlek vid första ögonkastet. En bok som får dig att tro på att sann kärlek finns och att den kommer när man minst anar det.
"

Min kommentar
Detta blev lite "slå-emellan-med-läsning" om ni är bekanta med det. Jag orkade inte ge mig in i något som verkade allt för stort eller komplicerat. Då passade den här perfekt.

Boken är tunn och allting går väldigt fort, för mig var det något positivt då jag ville få reda på hur allt skulle sluta väldigt fort.

Men vad ska jag säga om boken i sig? Om karaktärerna? Om händelseförloppet?
Jag kan väl säga att jag gillade boken, det var lite "feelgood" över den och jag kände mig glad efter jag läste den. Jag kan relatera till frustrationen, sorgen och glädjen som finns. Även allt det pinsamma som kommer över en när man är nervös. Den kändes ganska trovärdig på det sättet.

Jag gillade karaktärerna och upplägget på boken, även om jag ibland blev lite förvirrad över hoppandet i tiden men det gick snabbt över.

En mysig bok som rekommenderas till alla som känner att de vill ta sig an något som inte är allt för jobbigt. Boken är helt enkelt perfekt för Sverige: det lilla landet Lagom.

Finns hos Adlibris, Bokus och CDON.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar