24 april 2015

Liebster award från Gabriella!

Gabriella taggade mig till ett Liebster award (tack!!), så här kommer hennes frågor:

  1. Vad läser du just nu?Barry Trotter och Den skamlösa parodin, ska börja på någon ny bok också men har inte bestämt mig för vilken än. 
  2. Vilken av de böcker du läst hittills i år har du tyckt bäst vs sämst om?Bäst: A Storm of Swords. 
    Sämst: To Pleasure a Lady
  3. Vilken genre föredrar du och varför?Just nu är det fantasy, jag gillar alternativa världar och krafter som är utanför det normala. 
  4. Vad är det som får dig att fastna i en bok? En intressant intrig och sympatiska karaktärer samt ett bra språk. 
  5. Vem är din favoritförfattare?Jag kan omöjligt välja bara en!
  6. Om du skulle åka iväg på en resa ikväll och stanna borta i några veckor: vilka böcker hade du packat ner i väskan?
    Några veckor? Jag hade packat min platta, det hade räckt riktigt länge. Jag har ganska mycket böcker på den nu...
  7. Brukar du läsa om gamla favoriter?
    JA
  8. Vilken årstid får du mest läst? Ingen aning, det är så otroligt olikt. När jag har tid över så läser jag. Det hänger mycket ihop med min sysselsättning. 
  9. Vilken klassiker skulle du vilja läsa men har inte hunnit med/tagit tag i ännu?Här finns det riktigt många att välja på. Little Women och Dracula ligger högt på listan. 
  10. Föredrar du fysisk bokhandel eller nätbokhandel?Fysisk, det är en del av min upplevelse när jag åker till andra städer. Måste spana in åtminstone en bokhandel. 
  11. E-bok eller tryckt bok? Varför?Det spelar inte så stor roll, jag tycker om båda!

Jag kommer inte tagga vidare, hoppas ingen blir ledsen för det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar