19 oktober 2018

From here to you - Jamie McGuire

Titel: From here to you
Författare: Jamie Mcguire
Serie: Crash and Burn #1
Sidantal: 368
Bindning: Häftad
Utgiven: 2018
Förlag: Forever
Betyg: 3 av 5

Beskrivning från Adlibris:
"As Darby Dixon sits in a tiny Texas church bathroom on her wedding day holding a positive pregnancy test, she realizes that marrying her fianc would be the worst decision of her life. She's never been very good at standing up for herself, but she'll sure as hell stand up for her baby. With very little cash and a ton of courage, she flees town to take a new name and start a new life.As a Marine, Scott "Trex" Trexler worked in the most treacherous, corrupt, war-torn places on earth. With his new top-secret security job, he finally has a chance to return to the one place he's felt at peace: Colorado Springs, Colorado.The moment Trex checks in at the hotel where she's working, Darby knows he's dangerous. He may want her to think he's another hotshot firefighter, along with all the others battling the nearby mountain blaze, but something doesn't add up. No way will she get involved with another man she can't fully trust - and Trex clearly isn't telling her everything. As Darby's ex gets closer and closer to finding her, both she and Trex will soon find out that what you don't know really can hurt you."

Min kommentar
Jag hade inga förväntningar på den här boken, jag läste ju Beautiful Disaster för ganska länge sedan och gav den ett gott betyg. McGuires styrka ligger verkligen i destruktiva relationer och i den här boken har hon tagit det steget längre. Där det i hennes tidigare böcker finns en hårfin gräns mellan destruktivt och misshandel så har man i den här boken inga tvivel om vilken sida av gränsen man står på.

Mcguire skildrar rädsla och destruktiva relationer riktigt bra, med det sagt så tyckte jag att den här boken var lite blandad. Det hände inte så mycket, men författaren har en förmåga att skriva även de mest banala saker och det är fortfarande intressant. Men vissa bitar orkade jag inte ens med, Trexlers arbete? Snooooze-pill. Fram-och-tillbakandet i relationen? Boring.

Men bebisen gav verkligen en oväntad twist på det hela, och all cred till författaren som vågar ta sig an flera olika svåra problematiker i samma bok. Tummen upp!

Sen fanns det ju bara ett sätt som det här kunde sluta på, det misstänkte jag från första början. Vågat att antyda att det blev annorlunda, men bra gjort ändå.

Mcguire vet jag inte om jag vill läsa mer utav, jag känner mig färdig med den typen av litteratur. Intressant att ha läst den, nu går jag vidare.

Finns hos Adlibris och Bokus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar