5 september 2018

The Kiss of Deception - Mary E. Pearson

Titel: The Kiss of Deception
Författare: Mary E. Pearson
Serie: The Remnant Chronicles #1
Sidantal: 512
Bindning: Häftad
Utgiven: 2015
Förlag: St Martin's Press
Betyg: 3,5 av 5

Beskrivning från Adlibris:
"In a society steeped in tradition, Princess Lia's life follows a preordained course. As First Daughter, she is expected to have the revered gift of sight--but she doesn't--and she knows her parents are perpetrating a sham when they arrange her marriage to secure an alliance with a neighboring kingdom--to a prince she has never met.On the morning of her wedding, Lia flees to a distant village. She settles into a new life, hopeful when two mysterious and handsome strangers arrive--and unaware that one is the jilted prince and the other an assassin sent to kill her. Deception abounds, and Lia finds herself on the brink of unlocking perilous secrets--even as she finds herself falling in love. "The Kiss of Deception "is the first book in Mary E. Pearson's Remnant Chronicles. "

Min kommentar
Den här boken var så bra, ett tag. Sedan kom en typisk kärlekstriangel och kodnamn som jag blandade ihop. Det välskrivna och intressanta överskuggades nästan av det stereotypa och irriterande. Jag skulle gärna läsa mer av Pearson, jag ser så mycket potential. Bakgrunden är intressant, mytologin och magin är något jag vill läsa mer om. Det samma gäller politiken och de olika folkslagen. Miljöbeskrivningarna är härliga och jag läser mycket hellre om det Lia ser än om relationsproblemen.

Visst är det ett tecken på gott författarskap när man skulle kunna läsa om scener där inget händer ungefär hur länge som helst? 3,5 får den i betyg, men det är ett mycket tveksamt betyg.

Finns hos Adlibris, Bokus och CDON.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar