1 mars 2014

Årets bokreafynd!

Jag var tvungen att vänta på att böckerna från Bokus (suck) skulle komma. Adlibris och Bokus skickade böckerna samma dag (måndag), Adlibris levererade i tisdags. Bokus på fredagen. Det är faktiskt pinsamt.

Men hur som helst! Här är böckerna!


Uppifrån och ner:
The Christmas Wedding - James Patterson
Nattens cirkus - Erin Morgenstern
Slutet på Mr Y - Scarlett Thomas
House of the hanged - Mark Mills
Zone one - Colson Whitehead
The White lie - Andrea Gillies
Digitalfotografi 1 - Scott Kelby
Digitalfotografi 2 - Scott Kelby
Det medeltida Gotland - Anders Andrén
Härskarringen - J.R.R. Tolkien
Giganternas fall - Ken Follett
Världens vinter - Ken Follett

12 böcker! Det kallar jag en ganska fin skörd. Härskarringen hade jag tidigare men blev av med den i flytten. Hur sorgligt är inte det? Jag har gett upp letandet och förlikat mig med att min kopia med en liten distinkt fläck på omslaget (märker ni hur mycket jag tyckte om den?) aldrig kommer hem igen. Snyft.

Annars så var det en del spontanköp från Bokus otroligt billiga torg med engelska pocket (19:-/st) och sedan lite böcker som jag haft ögonen på under en längre tid. Ken Folletts böcker ger jag en chans, att låna dem på biblioteket var inte ett alternativ då jag aldrig skulle hinna läsa ut dem i tid. Jag har stora förhoppningar att Follett ska bli en av mina nya favoritförfattare!

Har vi några fynd gemensamt? Hittade du något extra speciellt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar