3 december 2012

Sammanfattning November

I November månad hann jag läsa:
Flickan från tjugotalet - Sophie Kinsella
Trogen hustru sökes - Robert Goolrick
Verklighetens magi - Richard Dawkins
Mitt nya jag - Sophie Kinsella
Rekordvinnaren - Pieter Tham
Öka din sociala kompetens, på en timme - Henrik Fexeus
The strange case of Dr Jekyll and Mr Hyde - Robert Louis Stevenson
Iakttagelsena : en gatflickas berättelse - Jane Harris
Finale - Becca Fitzpatrick

9 böcker varav 1 stod på Läsplaneringen 2012. 


Den bästa boken var nog Verklighetens magi, var verkligen positivt överraskad måste jag erkänna.

Månadens besvikelse var antingen Finale eller Rekordvinnaren, jag hade förväntat mig mindre av den första och mer av den andra, hur knäppt det än låter. Det kanske låter bättre att säga att den ena var för mycket och den andra för lite? Jaja, hur som helst så var jag lite besviken.

Mest förvånande eller uppseendeväckande var nog faktiskt Iakttagelsena : en gatflickas berättelse, den var skriven på ett speciellt sätt och hade ett upplägg, story och twist som jag inte har stött på förut just. Den kändes personlig och annorlunda helt enkelt. Sen är det upp till var och en att avgöra om det är något positivt eller inte.

Summeringen då, ja det har ju varit en bra bokmånad. Inte så bra som jag hade hoppats men så har jag också varit upptagen med en hel del annat. Jag kommer även vara mycket upptagen i december,  något som jag misstänker att jag inte är ensam om. 
Nya tag nästa år får man väl säga då!

2 kommentarer:

  1. Nu följer jag dig på bloglovin! Så bekvämt, haha! Gillar din blogg :) Och tack än en gång för att du hjälpte mig! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul! Jag gillar din blogg med, hade jag haft bloglovin så hade jag följt dig! Det var så lite så, anytime! :)

      Radera