20 augusti 2012

I månens sken - Mary Brendan

Titel: I månens sken
Författare: Mary Brendan
Originaltitel: Chivalrous Rake, Scandalous Lady
Sidantal: 304
Bindning: Pocket
Förlag: Harlequin
Utgiven: 2012-08
Betyg: 3,5 av 5

Beskrivning från Adlibris:
"En gång bad han om hennes hand ...Den vackra tillbakadragna Jemma Bailey blir förskräckt när hon får reda på sin kusins inblandning i att få henne bortgift med Marcus Speer. I flera år har Jemma försökt glömma sitt passionerade gensvar på Marcus förförande kyssar - och skandalen när hon avslog hans frieri. Men den skoningslösa glimten i hans ögon avslöjar att han minns varenda detalj!

... nu vill han ta hennes oskuld!

Marcus tänker inte låta den undflyende Jemma slippa undan. Inte förrän han har fått sin efterlängtade hämnd för att hon flirtade med och sedan avvisade honom fem år tidigare! Hans intention är att göra henne till sin älskarinna snarare än att gifta sig med henne. Men när de möts upptäcker Marcus att det är långt ifrån tillräckligt ..."


Min kommentar
Ja, man fick inte en lugn stund i den här boken i alla fall! Det var ständigt nya händelser och svängar, jag kände faktiskt att det underhöll mig ganska bra!
Den var inte som jag väntat mig. Jag måste beundra alla de författare som lyckas hitta på så många variationer på böcker som alla slutar på mer eller mindre samma sätt. Man ska veta att vägen dit kan vara riktigt krokig...
Helt okej bok!

Finns hos Adlibris, Bokus och CDON.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar